Aktualności
rss


 

07.10.2010

Mistrz!

We are the Champions!

RENAULT TRUCKS - MKR TECHNOLOGY MISTRZEM EUROPY

 

Dla Renault Trucks – MKR Technology, wyścigowe mistrzostwa Europy samochodów ciężarowych zakończyły się w ten weekend na najwyższym stopniu podium, tytułem Mistrza Europy. Grand Prix w Jarmie (Hiszpania) pięknie zamknęło sezon dwoma dubletami (pierwszym i drugim miejscem) i podium (3 miejsce). Ekipa dojechała jako pierwsza z 27 punktami przed swoim bezpośrednim konkurentem. Ten tytuł, pierwszy w historii zdobyty przez Renault Trucks, koronuje zespół, który nie istniał jeszcze rok temu. Sukces, który zwieńczył pracę kierowców, inżynierów i mechaników, jak również dowiódł skuteczności ulepszeń w pojazdach w czasie całego sezonu. W klasyfikacji indywidualnej, Marküs Bösiger zajmuje drugie, a Marküs Oestreich czwarte miejsce.


Krócej niż rok po ogłoszeniu utworzenia zespołu Renault Trucks–MKR Technology, pod przewodnictwem Mario Kressa, cel został osiągnięty. Stajnia zdobywa tytuł mistrza Europy w klasyfikacji generalnej.« Otrzymanie takiej nagrody nie może być owocem przypadku» komentuje Stefano Chmielewski, Prezes Renault Trucks SAS. « Ta ekipa utożsamia to, co najlepsze w dyscyplinie z punktu widzenia ludzi i technologii. Mówiąc o ludziach myślę oczywiście o Mario Kressie, szefie ekipy, którego tytułów nie da się zliczyć, o dwóch kierowcach: Markusie Bösigerze i Markusie Oestreichu, ale również o wszystkich tych, którzy pracowali na to zwycięstwo; inżynierach zajmujących się silnikami Renault Trucks, mechanikach. Jeśli chodzi o technologię, z pewnością nie byłoby nas tutaj, gdyby nie zestawienie silnika Renault Trucks DXi13 Racing i podwozia z nastawami wg. MKR technology» podsumowuje.

W czasie dziewiątego i ostatniego etapu Mistrzostw Europy w wyścigach pojazdów ciężarowych, które odbyły się 2 i 3 października w Jaramie w Hiszpanii, dwaj kierowcy z ekipy Renault Trucks-MKR Technology zostają bezapelacyjnie gwiazdami weekendu. Zdobywają najwięcej punktów: Niemiec Markus Oestreich 43 oraz  Szwajcar Markus Bösiger 42 na 60 możliwych. Niestety, to nie wystarczy, aby wejść na najwyższe podium w klasyfikacji indywidualnej. Z 335 punktami Markus Bösiger zachowuje 2-gie miejsce. Markus Oestreich nie dostaje się na podium, zajmuje 4-te miejsce w klasyfikacji generalnej z 293 punktami. Warto zauważyć, że ekipa cieszy się falą zwycięstw i podium od wyścigu w Grand Prix Most (Czechy) w sierpniu.

Kolejnym sukcesem było zajęcie przez „obydwu Markusów” 2 dubletów, stanęli na najwyższych stopniach podium w czasie pierwszych wyścigów w sobotę i niedzielę: Bösiger cieszył się pierwszym miejscem w sobotę; Oestreich natomiast w niedzielę. Drugi sobotni wyścig daje trzecie miejsce M.Oestreichowi i kolejne M. Bösigerowi. Z kolei, w czwartym i ostatnim wyścigu tego weekendu obydwaj są nieobecni na mecie, zostali zepchnięci z toru.

Wierny swoim zobowiązaniom, Renault Trucks po raz kolejny udowadnia, że jest niekwestionowanym partnerem dyscypliny. Podczas czterech wyścigów tego weekendu to Magnum Route 66 pełniło funkcję Pace Truck, co dodatkowo uatrakcyjniało całe show. Producent zorganizował swoje stoisko z tradycyjnymi sesjami fotograficznymi i rozdawaniem autografów. W butiku przedstawiono po raz pierwszy nową linię produktów limitowanych „Truck Racing”. Jak wskazuje jej nazwa, linia ta jest skierowana głównie do wszystkich entuzjastów wyścigów samochodów ciężarowych. Nawiązuje do kolorystyki wyścigowego Premium.

W ciągu dwóch dni wyścigów, ponad 250 klientów przyjęło zaproszenie filii iberyjskiej (Portugalia i Hiszpania) Renault Trucks. Piętnaście dni po le Mans, również ci klienci zobaczyli prototyp przyszłej limitowanej serii Renault Premium Truck Racing, która zostanie wprowadzona w 2011 roku. Nie zabrakło też innych gwiazd weekendu limitowanej serii Magnum Route 66 i Sherpa Cape to Cape.

rss