Aktualności
rss


07.11.2011

Finał Konkursu Optifuel 2011

TRZECIA EDYCJA KONKURSU OPTIFUEL

Renault Trucks pomaga użytkownikom swoich ciężarówek oszczędzać pieniądze za pomocą nowoczesnych programów szkoleniowych: Optifuel Training i Programme. Aby zachęcić firmy i kierowców do udziału w szkoleniach i podnoszenia kwalifikacji od trzech lat programowi towarzyszy konkurs ekonomicznej i efektywnej jazdy pod nazwą - jakżeby inaczej! – Konkurs Optifuel.

Ludzie odpowiedzialni za program szkoleń Optifuel w Renault Trucks Polska twierdzą, że zainwestowane w dokształcanie kierowców pieniądze zwracają się już po dwóch miesiącach, a w kolejnych uzyskiwane oszczędności w znaczący sposób zwiększają zyski przedsiębiorców. I trudno się z nimi nie zgodzić patrząc na to, jak zmienia się sposób pracy szoferów przetrenowanych przez instruktorów Optifuel Training. Ze szkoleń skorzystało ich już kilkuset i dziś można powiedzieć, że to nie marketingowa paplanina, ale konkretne efekty. Każdy litr „urwany” ze średniego zużycia paliwa jest cenny, bo przelicza się go na pieniądze, które zostają w kieszeni przewoźnika. A jeśli do tego przemnożymy ten nadzwyczajny zysk przez liczbę eksploatowanych pojazdów, widać że jest o co walczyć. A w łańcuszku możliwych oszczędności paliwa najwięcej do powiedzenia i zrobienia mają kierowcy. W konkursie wzięło już udział 400 kierowców. W tegorocznym wystartowało 90 osób z całego kraju. Najpierw rywalizowali o miano najlepszych w swoich regionach. Eliminacje przy wsparciu Renault Trucks Polska organizowało siedmiu dealerów. Ich zwycięzcy (po 3, 4 z każdego regionu, łącznie 29) spotkali się 14 października na wielkim finale, który został rozegrany na płycie dawnego lotniska wojskowego w Nowym Mieście nad Pilicą.

Konkurs jazdy ekonomicznej prowadzony był z wykorzystaniem dwóch obciążonych 22 tonami ładunku zestawów składających się z ciągników Renault Magnum 480.19T i Renault Premium Route Truck Racing 460.19T.

Na pasie startowym i na drogach technicznych lotniska ustawione zostało miasteczko ruchu drogowego o wysokim stopniu trudności – jak finał, to finał! Pętla o długości 6,2 km zawierała kilka prostych odcinków, ale kończyły się one kombinacjami trudnych zakrętów, slalomem, rondem lub nawrotem, który trzeba było wykonać w opuszczonym hangarze. Poza umiejętnością ekonomicznej jazdy, należało przejazd wykonać w możliwie najkrótszym czasie, bo kierowca efektywny to taki, który potrafi połączyć ogień i wodę, czyli niskie zużycie paliwa i krótki czas pokonania trasy. Jedną z finałowych konkurencji był także test ze znajomości przepisów dotyczących czasu pracy kierowców. Dla urozmaicenia rywalizacji można było też pokazać, jak pokonuje się slalom za sterami wojskowego transportera SKOT. - Poziom rywalizacji z roku na rok jest coraz wyższy, a różnice między najlepszymi kierowcami coraz mniejsze. Wciąż jednak ich wyniki sporo odstają od tych jakie na tych samych trasach uzyskują instruktorzy Optifuel Training – mówi Łukasz Kurcbard, odpowiedzialny w Renault Trucks Polska za program Optifuel. - Zwycięzca konkursu zdobywa oprócz nagród dla siebie także nagrodę dla firmy, w której pracuje  - szkolenie Optifuel Programme oraz oprogramowanie Infomax ułatwiające zarządzanie flotą pojazdów. Jest więc o co walczyć. Wielu właścicieli firm, których kierowcy uczestniczą w rywalizacji przekonuje się do sensowności przeprowadzenia szkoleń w swoich flotach. Zauważyliśmy też, że bardzo wzrósł poziom wiedzy o czasie pracy kierowców.

Po zaciętej walce pierwsze miejsce i tytuł Mistrza Ekonomicznej Jazdy Renault Trucks zdobył Michał Walentynowicz z podolsztyńskiej firmy  „Arwa”, drugie Witold Koronowski z tyskiego „Epo–Transu”, a trzecie Piotr Stachowiak ze swarzędzkiej firmy „Querk”. Zwycięzcy otrzymali podczas wieczornej gali w centrum kongresowym  Ossa atrakcyjne nagrody ufundowane przez Renault Trucks Polska oraz firm partnerów konkursu, firm: Michelin  Polska, Total Polska, Renault Trucks Financial Services oraz producenta naczep, przyczep i zabudów Zasław. Sponsorzy nagrodzili też przewoźnika zatrudniającego najlepszego kierowcę - Arwa oprócz wspomnianych szkoleń i Infomaxa otrzymała komplet opon SaverGreen na ciągnik od Michelina i beczkę oleju od Totala.

rss