Aktualności
rss


03.04.2013

SYSTEM TELEMATYCZNY OPTIFLEET

MONITORUJ, PLANUJ, OSZCZĘDZAJ

KLIENCI PRZEKONALI SIĘ DO SYSTEMU OPTIFLEET

OPTIFLEET KLAWIATURA PRZENOŚNAOptifleet, system telematyczny oferowany przez Renault Trucks, umozliwiajacy zarzadzanie flota z jednego miejsca, cieszy sie coraz wieksza popularnoscia wsród przewozników. Latwy w obsludze, Optifleet, pomaga szybko podejmowac decyzje i efektywnie zarzadzac flota. W obecnej rzeczywistosci staje sie niezbednym narzedziem w rekach wlascicieli i szefów firm transportowych, menadzerów flot i kierowców.

Odpowiadajac na rosnace oczekiwania przewozników w zakresie zarzadzania flota, Renault Trucks proponuje im system telematyczny Optifleet. Klienci, którzy zdecydowali sie na jego zakup zgodnie twierdza, ze system ten stal sie nieodlacznym narzedziem ich pracy.

OPTIFLEET SYSTEM TELEMATYCZNYPod koniec 2012 roku, po trzech miesiacach testów, Fanny Heimst, Manager liczacej 200 pojazdów floty SITA Nord, byla pod tak ogromnym wrazeniem skutecznosci i latwosci w obsludze Optifleet’a, ze  postanowila zainstalowac go w calej flocie! „W naszej firmie, koszty paliwa stanowia 60% ceny kosztu operacyjnego za kilometr - wyjasnia Heimst. „Jest to wiec  znaczna korzysc finansowa” dodaje. Od samego poczatku, firma zaangazowala w ten projekt wszystkich kierowców „Zaprosilismy do wspólpracy zwiazki zawodowe, które wybraly kilku kierowców do przetestowania nowego urzadzenia. Bylo dla nas wazne, aby wszyscy zaakceptowali ten system i nie mieli zadnych watpliwosci co do jego wiarygodnosci.” Po wdrozeniu systemu Optifleet, firma odnotowala oszczednosci na poziomie 6l/100 km. „Prowadzimy obecnie badania w grupie SITA majace na celu wprowadzenie systemu  Optifleet do wszystkich pojazdów w pólnocnym regionie, a w przyszlosci na terenie calej Francji”- podsumowuje Fanny Heimst.
“Optifleet to solidne narzedzie, które pomaga nam monitorowac nasza flote” mówi Mathieu Tschupp, Dyrektor TCP Distribution (Aube). „Dzieki funkcji geolokalizacji, zarzadzajacy flotami wiedza gdzie znajduje sie najblizszy pojazd i moga zoptymalizowac rozdzielanie zlecen.” Ponadto, Optifleet pomaga nam skontaktowac sie z kierowcami i poprawic jakosc ich jazdy poprzez pokazanie im, na przyklad, jak zmniejszyc zuzycie paliwa ograniczajac liczbe nacisniec na pedal hamulca, jeden z wskazników mierzonych przez system Optifleet” – dodaje.

Kolejny klient testujacy system,  Xavier Roux, manager ds. logistyki w Le Gouessant Côtes-d’Armor, wyposazyl 30 z 40 pojazdów wchodzacych w sklad floty firmy. „Teraz wiemy gdzie znajduja sie nasze pojazdy w czasie rzeczywistym. Odnotowalismy znaczne oszczednosci w zakresie zuzycia paliwa i kosztów eksploatacji” zapewnia. Jednak aby system zadzialal, konieczne jest zaangazowanie kierowców „Optifleet to takze narzedzie dla kierowcy” dodaje Roux.

Podobne wyniki, zanotowal Paul Thénot, zarzadzajacy flota 25 pojazdów w Transports T, z siedziba w La Meuse. „Po raz pierwszy zainstalowalismy Optifleet w naszych pojazdach w sierpniu 2012 i teraz odnotowujemy oszczednosci na poziomie 1-2 l na 100 kilometrów”

Jak dziala Optifleet ?

OPTIFLEET ZARZĄDZANIE FLOTĄOptifleet umozliwia  zlokalizowanie calej floty lub pojedynczego pojazdu, pobór danych technicznych, usprawnia komunikacje z kierowcami, kontroluje ich czas pracy, analizuje styl jazdy  oraz poziom zuzycia paliwa w poszczególnych pojazdach i przez danego kierowce.  Celem tego narzedzia jest podniesienie wydajnosci floty oraz zredukowanie kosztów operacyjnych.
W praktyce, Optifleet to polaczenie elektronicznego komputera zainstalowanego w pojezdzie systemu telekomunikacyjnego przekazujacego dane i strony internetowej gromadzacej te dane.

System sklada sie z 4 modulów, dzieki czemu moze byc dostosowany do potrzeb malych i duzych firm.

Pierwszy modul „ MAP” posiada funkcje geolokalizacji (w oparciu o Google MapAPI), lokalizuje pojazd w czasie rzeczywistym i analizuje historie trasy. Umozliwia  zoptymalizowanie przejazdów, zmniejszenie pustych przejazdów i np. ku lepszemu zadowoleniu klienta daje mozliwosc ustalenia dokladnego terminu dostawy.

Drugi modul „CHECK” dostarcza danych technicznych, monitoruje zuzycie paliwa w poszczególnych pojazdach (równiez w róznych markach) i przez danych kierowców, co pozwala zoptymalizowac koszty. Optifleet daje tez mozliwosc stworzenia raportów dla klienta nt. zanieczyszczenia srodowiska ( np. emisji NOx i CO2).

Trzeci modul „DRIVE” umozliwia kontrole pracy kierowcy, poprzez zapisanie historii z tachografu i karty pracy kierowcy, wszelkich naruszen czasu jazdy/odpoczynku.

Czwarty modul „LINK” to mozliwosc komunikacji wlasciciela pojazdu/ zarzadzajacego flota z kierowcami w czasie jazdy dzieki interfejsowi w tablicy rozdzielczej, wyposazonemu w bezprzewodowa klawiature i przegladarke. W tym module tablicy dostepny jest „wirtualny instruktor nauki jazdy”.

Renault Trucks proponuje zryczaltowany abonament  15 euro/miesiac za kazdy modul i za kazdy pojazd, od dwóch modulów na czas nieokreslony.

Optifleet jest dostepny we Francji, Turcji, Czechach, Slowacji i na Wegrzech. W najblizszym czasie zostanie wprowadzony w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, na Ukrainie, we Wloszech, Belgii, Holandii i w Polsce.

Renault Trucks dzieki swoim dwóm uzupelniajacym sie ofertom Optifleet i Optifuel Infomax jest jedynym producentem, który dostarcza klientom narzedzia do pomiaru, analizy i zarzadzania dostosowane do kazdego typu klienta, zarówno do malych jak i duzych flot. Narzedzia te doskonale sprawdzaja sie w róznych branzach; budowlanej, dystrybucyjnej czy tez  dalekobieznej.

rss