Aktualności
rss


14.07.2015

O 10,9% WIĘCEJ OSZCZĘDNOŚCI PALIWA W T OPTIFUEL



Niezależna jednostka certyfikacyjna, TÜV Rheinland, uwierzytelniła fakt osiągnięcia niższego o 10,9% zużycia paliwa w pojeździe Renault Trucks T Optifuel, w porównaniu ze standardowym modelem T model, przez kierowców, którzy odbyli szkolenie Optifuel Training.

Po kilku miesiącach promowania i sprzedaży modelu T w konfiguracji Optifuel, Renault Trucks, przekonane o potencjale tej oferty pod względem redukcji zużycia paliwa, poprosiło niezależną instytucję TÜV Rheinland o dokonanie pomiarów i poświadczenie możliwych do uzyskania oszczędności. W związku z tym TÜV Rheinland przeprowadziła serię testów mających zweryfikować ekonomikę paliwową Renault Trucks T Optifuel. Testy wykazały, że w porównaniu z konfiguracją standardową, Renault Trucks w wersji Optifuel zużyło o 10,9% mniej paliwa. Fakt ten został potwierdzony stosownym certyfikatem.

– Wynik ten, uzyskany i uwierzytelniony przez niezależną instytucję, pokazuje korzyści, na jakie mogą liczyć nasi klienci, jeżeli wybiorą Renault Trucks T Optifuel – wyjaśnia Bruno Blin, prezes Renault Trucks. – Naturalne cechy modelu T, w połączeniu z pakietem aerodynamicznym i inteligentną technologią, zapewniają znaczne zmniejszenie kosztów paliwa, a tym samym wzrost rentowności transportu.

Oferta T Optifuel ma charakter kompleksowy.  Obejmuje pojazd zoptymalizowany pod kątem oszczędzania paliwa oraz szkolenie kierowców Optifuel Training, prowadzone przez instruktorów  Renault Trucks. Podczas testu rolę pojazdu porównawczego pełnił standardowy model T bez wyposażenia dodatkowego, zaś prowadzący go kierowcy nie otrzymali żadnych wskazówek dotyczących ekonomicznej jazdy.

Na potrzeby badania TÜV Rheinland wybrała dwóch doświadczonych kierowców, reprezentujących umiejętności typowe dla grupy kierujących długodystansowymi pojazdami ciężarowymi. Renault Trucks ciągniki siodłowe z naczepami i udostępniło swoich instruktorów. Pojazdami testowymi były dwa egzemplarze Renault Trucks T 4x2 napędzane silnikiem Euro 6 DTI 11 o mocy 430 KM, wyposażone w przekładnię główną o przełożeniu 2,64. Jeden z nich był modelem „standardowym”, podczas gdy drugi został wyposażony w pakiet Optifuel.

W dniu poprzedzającym próbę przedstawiciele TÜV Rheinland dokonali szczegółowego przeglądu obydwu zestawów drogowych, zwłaszcza pod kątem stopnia zużycia opon, ciśnienia w oponach, masy własnej i charakterystyki technicznej.

Wersja Optifuel Renault Trucks T jest standardowo wyposażona w pełny pakiet aerodynamiczny (regulowany spoiler dachowy, spoilery boczne kabiny, przedłużenia spoilerów bocznych i spoilery międzyosiowe) zmniejszający opór powietrza. Posiada również pakiet Fuel Eco, wzbogacający pojazd o szereg inteligentnych technologii (ogranicznik przyspieszenia, tempomat elastyczny z funkcją wolnego koła Optiroll, sprężarkę ze sprzęgłem, pompę wspomagania o zmiennym wydatku oraz funkcję automatycznego wyłączania silnika). Domyślna prędkość maksymalna dla tej wersji wynosi 85 km/h.

Swoje pomiary TÜV Rheinland prowadziła na typowej trasie międzyregionalnej o długości 200 km. Każdy z pojazdów był obciążony łączną masą 32 ton. Pierwszego dnia obydwaj kierowcy dwukrotnie przebyli trasę testową, zamieniając się pojazdami przed drugim przejazdem. Dzięki temu wyeliminowano wpływ indywidualnego stylu jazdy na wyniki. Następnego dnia obydwaj przeszli szkolenia Optifuel Training pod kierunkiem eksperta Renault Trucks. I wreszcie, trzeciego dnia kierowcy ponownie pokonali trasę testową, tym razem wykorzystując umiejętności nabyte podczas szkolenia.

Rygorystyczna procedura, zastosowana przez TÜV Rheinland, pozwoliła ocenić wydajność poszczególnych pojazdów wynikającą z ich cech, a jednocześnie wyeliminować wpływ czynników zewnętrznych, takich jak temperatura otoczenia, różnice w oporze toczenia obydwu naczep czy aktualnie panujące warunki drogowe, na zużycie paliwa.

Po zakończeniu jazd testowych eksperci TÜV Rheinland stwierdzili i poświadczyli, że w Renault Trucks T Optifuel zużycie paliwa było o 10,9% mniejsze niż w standardowym Renault Trucks T.

Rezultat ten zdecydowanie potwierdza korzyści oferowane przez Renault Trucks T Optifuel pod względem zużycia paliwa oraz znaczenie szkolenia kierowców w zakresie ekonomicznej jazdy. Potwierdza również zaangażowanie Renault Trucks w systematyczne doskonalenie swoich produktów z myślą o efektywności swoich klientów.

Renault Trucks T opracowano z myślą o zaoferowaniu firmom transportowym doskonałej równowagi między ekonomiką paliwową i komfortem pracy. Nowa aerodynamiczna kabina pozwala osiągać wysoką wydajność w połączeniu z niskim zużyciem paliwa, będącym podstawą reputacji Renault Trucks.

Pojazdy długodystansowe Renault Trucks pozwalają zmniejszyć wydatki na paliwo. Już podstawowe cechy konstrukcyjne, takie jak pochylona po kątem 12° szyba czołowa, zapewniająca o 12% mniejszy współczynnik oporu powietrza (Cx), i nowy układ napędowy, charakteryzujący się większą sprawnością, powodują, że pojazdy z gamy T należą do najbardziej oszczędnych na rynku.

Inwestując w konfigurację T Optifuel, klient Renault Trucks może liczyć na to, że jego inwestycja zacznie przynosić zysk już począwszy od 17. miesiąca eksploatacji, czyli w jednej trzeciej przeciętnego (60 miesięcy) okresu użytkowania pojazdu długodystansowego w firmie transportowej.  Nie wiem o co chodzi (jestem tempy)

Zapraszamy na stronę:

www.renault-trucks.pl

Więcej informacji:

Katarzyna Pawluś-Lech – Marketing i PR Renault Trucks Polska - tel.     +48 601 337 915

+48 22 533 02 58

mail: katarzyna.pawlus@renault-trucks.com

rss