RENAULT TRUCKS T OPTIFUEL

Renault Trucks T Optifuel jest pojazdem opracowanym w całości z myślą o zmniejszeniu zużycia d samego początku jazdy.

Występuje w 5 wersjach, z silnikiem DTI 11 o mocy 430 i 460 KM lub z silnikiem DTI 13 o mocy 440, 480 i 520 KM. Silnik DTI 13 od teraz wyposażono w układ wtrysku Common Rail. Zużycie paliwa uległo odczuwalnej poprawie dzięki lepszemu spalaniu.

TÜV Rheinland, niezależna instytucja certyfikująca, potwierdziła, że le Renault Trucks T Optifuel zużywa o 10,9% mniej paliwa niż pojazd standardowy*

Wyposażenie poprawiające własności aerodynamiczne

Pojazd Renault Trucks T Optifuel wyposażony jest we wszystkie elementy wyposażenia aerodynamicznego ułatwiającego opływ powietrza:

  • regulowany spoiler dachowy,
  • owiewki boczne,
  • owiewki wbudowane w reflektory,
  • poszerzenie drzwi,
  • boczne osłony międzyosiowe,
  • przedłużenie osłon międzyosiowych,
  • aerodynamiczne przedłużenia zderzaka,
  • błotniki przednie wyposażone w chlapacze antyrozbryzgowe dostosowane do typu podwozia i rozmiaru kół.

 

Pojazd jest również wyposażony w opony Michelin X® Line™ ENERGY™ o małym oporze toczenia.

Inteligentne technologie

Renault Trucks T Optifuel jest również wyposażony w liczne rozwiązania technologii inteligentnych:

  • skrzynia biegów Optidriver z wyłączonym trybem power,
  • regulator prędkości Eco Cruise Control z systemem SoftCruise Control i Optiroll,
  • wyłączana sprężarka powietrza,
  • pompa wspomaganego układu kierowniczego o zmiennej wydajności,
  • automatyczne wyłączanie silnika.

 

Optivision wykorzystuje mapy drogowe i zapamiętane trasy dzięki czujnikowi, co pozwala stosować najskuteczniejszą strategię zmiany biegów i uzyskać największą oszczędność paliwa.

Mniejsza masa

Renault Trucks T Optifuel jest wyposażony w liczne podzespoły wykonane z aluminium w celu zmniejszenia masy pojazdu o kilkaset kg:

  • aluminiowy zbiornik powietrza,
  • aluminiowy zbiornik paliwa,
  • obręcze z aluminium Alcoa,
  • aluminiowe wsporniki przewodów elastycznych przyczepy,
  • siodło aluminiowe*,
  • lżejsze podwozie,
  • lżejsze tylne zawieszenia pneumatyczne,
  • lżejszy most.

 

Usługi
Optifuel Programme jest powszechnie stosowanym rozwiązaniem mającym na celu zmniejszenie kosztów paliwa:

  • Optifuel Training jest kursem szkoleniowym kierowców w zakresie racjonalnej techniki jazdy,
  • Optifuel Infomax służy do analizy techniki jazdy i zużycia paliwa.

Optifleet jest usługą przeznaczoną do zarządzania flotą pojazdów, umożliwiającą wymianę informacji między pojazdem a bazą zarządzania w czasie rzeczywistym w zakresie:

  • lokalizacji geograficznej pojazdów,
  • monitorowania zużycia paliwa,
  • monitorowania i zarządzania czasem pracy kierowców,
  • komunikacji z kierowcami.

 

*Porównano dwa ciągniki siodłowe Renault Trucks T 4x2, Renault Trucks T Optifuel oraz standardowy Renault Trucks T, obydwa wyposażone w silnik Euro 6 DTI 11 o mocy 430 KM z tym samym przełożeniem mostu (2,64). Oba pojazdy obciążono ładunkiem o masie 32 tony. Test wykonano na trasie 200 km, reprezentatywnej dla działalności na trasach regionalnych dalekobieżnych. 2 kierowców odbyło szkolenie z racjonalnej jazdy Optifuel Training.