Aktualności
rss


 

28.09.2011

Midlum, czyli uniwersalny

Renault Midlum: Uniwersalne Oszczędne

Renault Midlum jest królem dystrybucji. Zwrotny, o zwartej konstrukcji i z wygodnym wejściem został zaprojektowany do realizowania zadań transportowych w miastach i na krótkich odcinkach między nimi.

Renault Trucks Polska, wzbogaciło się o nowy pojazd testowy. Mowa o Midlum 220.16 Light o administracyjnej, dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 11,99 t. Ciężarówka jest napędzana silnikiem DXi5 o pojemności skokowej 4,8 dm3 , rozwijającym moc 220 KM i maksymalny moment obrotowy 816 Nm w szerokim zakresie 1200 - 1700 obr./min. Jednostka napędowa spełnia normę emisji spalin Euro5. W zależności od wersji, silnik może również odpowiadać wymogom EEV. Testowy Midlum może ciągnąć przyczepę: wówczas dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów sięgnie 24 ton.
Kabina Global to kompromis pomiędzy komfortem pracy kierowcy a możliwością montażu długiej zabudowy. Celem dalszego podniesienia komfortu jazdy i stateczności prowadzenia pojazdu zastosowano sterowane elektronicznie pneumatyczne zawieszenie tylnego mostu. Zbiorniki: Ad-Blue o pojemności 20 dm3 i paliwa: 200 dm3 swobodnie wystarczają do wykonywania typowych prac dystrybucyjnych.

Nowością w gamie Midlum jest Pakiet Optifuel, który wkrótce pojawi się w ofercie Renault Trucks Polska. Najważniejszym ogniwem jest zautomatyzowana skrzynia biegów Optitronic z zablokowanym trybem Power. Kolejnym, ważnym elementem jest układ automatycznego gaszenia silnika na postoju. Jeśli czas pracy na biegu jałowym przekracza 5 minut, komputer samoczynnie wyłączy jednostkę napędową celem minimalizacji niepotrzebnego zużycia oleju napędowego.

Na koniec warto wspomnieć, że Pakiet Optifuel powstał we współpracy z firmą Michelin, specjalizującą się w produkcji ogumienia o bardzo niskich oporach toczenia.

rss