COVID-19/ Renault Trucks pragnie zapewnić Państwa o swoim zaangażowaniu, aby umożliwić eksploatację Państwa pojazdów przy zachowaniu niezbędnych środków ostrożności. Wszystkie serwisy Renault Trucks pracują, ale niektóre ograniczyły godziny pracy. Jednocześnie wszystkie serwisy świadczą usługi w ramach serwisy RT 24/7. Dostawy części zamiennych są prowadzone w sposób ciągły. Natomiast nastąpić może nieznaczne opóźnienia w dostawach z uwagi na korki na granicy. Dotyczy to dostaw z magazynu w Lyonie. Z magazynu we Wrocławiu na razie nie ma żadnych opóźnień Zapraszamy do kontaktu z naszymi przedstawicielami w każdej sprawie. Zespół Renault Trucks jest cały czas do Państwa dyspozycji

Informacje prasowe
rss


 

26.09.2017

Polski Finał Optifuel Challenge 2017

POLSKI FINAŁ OPTIFUEL CHALLENGE 2017

Ósmego września na torze doskonalenia techniki jazdy w Bednarach stanęło w szranki 10-ciu finalistów 8-mej Edycji Konkursu Optifuel Challenge w Polsce.
Zmagania były podzielone na część teoretyczną i jazdy: dokładnie w ten sam sposób są rozgrywane finały europejskie organizowane przez Renault Trucks SAS.
Test teoretyczny składał się z 20 pytań dotyczących funkcjonalności pojazdu związanych z oszczędzaniem paliwa: zasada działania Optivision, inteligentnego wolnego koła Optiroll, logika trzech „Eco-Leveli” oraz podstawy reguł jazdy racjonalnej. Część praktyczna w półfinale polegała na pokonaniu  zestawem (ciągnik Renault Trucks T480 High Sleeper Cab) obciążonym 22 tonami ładunku 4-ch okrążeń (ok. 21 km) lotniska w Bednarach tak, aby uzyskać możliwie najniższe zużycie paliwa oraz najwyższą prędkość średnią z poszanowaniem ograniczeń prędkości wyznaczonych przez ustawione znaki drogowe. Zawodnicy zostali podzieleni na 3 grupy i konkurowali ze sobą w obrębie osobnych pojazdów. Finalistą z każdego samochodu była osoba, która zdobyła najwyższą łączną liczbę punktów z testu oraz jazdy (maks. 100 pkt w wadze: 20% test/80% jazda).

W ścisłym finale spotkało się trzech kierowców, którzy walczyli o końcowe miejsce na podium oraz o reprezentację naszego kraju w zmaganiach europejskich, które odbędą się w październiku w Hiszpanii. Panowie Paweł Bucior, Mariusz Gruszczyński i Zenon Korsak wylosowali kolejność przejazdu jednym zestawem (chodzi o zniwelowanie potencjalnych różnic pomiędzy egzemplarzami bliźniaczych ciężarówek). Próba składała się ponownie z 4-ch okrążeń, ale tym razem z dodatkowymi przeszkodami w postaci „jokerów”. Kolejność zaliczenia „jokera” (przejazdu przez strome wzniesienie, ciasnej szykany i ronda objeżdżanego dookoła) zależała od decyzji uczestnika konkursu. Ponownie zwycięzcą zostawał kierowca, który wypracował idealny kompromis pomiędzy wysoką prędkością średnią a niskim zużyciem paliwa.

Mistrzem Ósmej Edycji Konkursu Optifuel Challenge w Polsce i naszym reprezentantem na finale europejskim został Pan Zenon Korsak (25,4 l/100 km i 42,7 km/h) wyprzedzając Panów Mariusza Gruszczyńskiego (24,9 l/100 km i 41,2 km/h) i Pawła Buciora (24 l/100 km i 38,9 km/h). Finał międzynarodowy odbędzie się już niedługo, 18 października w hiszpańskim Toledo, niedaleko Madrytu.

Więcej informacji:

Katarzyna Pawluś-Lech

Marketing i PR Renault Trucks Polska - tel.      +48 601 337 915, +48 22 533 02 58

e-mail: katarzyna.pawlus@renault-trucks.com