NOWA GAMA TCK
Witaj w Renault Trucks Polska
Copied successfully
Witaj w Renault Trucks Polska
Raport
Elektromobilność
Zielona energia
Mar. 16 2021
Paul Daintree jest Dyrektorem ds. Design w Renault Trucks. Wraz z 20-osobowym zespołem projektuje i przewiduje, jak będą wyglądały elektryczne samochody ciężarowe jutra. Rewolucyjny nie tylko w swoim wyglądzie, ale również w swojej architekturze, HDD Express oznacza czyste zerwanie z przeszłością dzięki projektowi, który stawia na pierwszym miejscu łączność, zasięg i referencje ekologiczne.
"Dołączyłem do Renault Trucks France jako główny projektant wnętrz w Lyon Saint-Priest we wrześniu 2006 roku. Od tego czasu - a nawet wcześniej, kiedy pracowałem w Volvo Trucks North America i Nissan Motors - jestem przekonany, że design samochodów ciężarowych nie ma nic wspólnego z designem samochodów osobowych. Samochód ciężarowy to narzędzie pracy, a nie wybór stylu życia. I to jest perspektywa, którą należy przyjąć przy projektowaniu.
Jestem przekonany, że konstrukcja dzisiejszego elektrycznego pojazdu ciężarowego jest całkowicie przestarzała, ponieważ jest zbyt mocno wzorowana na konwencjonalnie napędzanych samochodach ciężarowych z przeszłości. Nie jest w stanie wykorzystać wszystkich możliwości, jakie oferują technologie e-mobilności i kompaktowe rozmiary najnowszych akumulatorów. Dlatego też wspólnie z moim zespołem zaczęliśmy od czystej kartki papieru, aby wyobrazić sobie elektryczny pojazd ciężarowy 2030 roku, puszczając całkowicie wodze fantazji. W rezultacie, powstała całkowicie nowa koncepcja architektoniczna HDD Express dla e-mobilności miejskiej. Nie ma ona absolutnie nic wspólnego z żadną tradycyjną ciężarówką!
Chodziło nam o to, aby wyobrazić sobie odpowiedź, która zrywałaby z tym, co znamy i mamy dzisiaj, ale która byłaby dostosowana do przyszłych potrzeb miast w zakresie dystrybucji i dostawy towarów. W naszej odpowiedzi priorytetem była nie tylko łączność, zasięg i referencje ekologiczne, ale również bezpieczeństwo kierowców dostawczych, ich komfort i wygoda lokalnych mieszkańców.
Zamiast umieszczać baterie trakcyjne z przodu pojazdu, jak to ma miejsce w dzisiejszych podwoziach, zastanawialiśmy się, czy możliwe byłoby rozprowadzenie trakcji elektrycznej na całej długości tego nowego pojazdu. Tak więc teraz HDD Express posiada szczególnie kompaktowy moduł trakcji i kierowania. Dzięki temu kierowca może korzystać z systemu typu Segway®. Nie ma fizycznego połączenia z przyczepą lub przyczepami, które są bez kierowcy. W podłodze każdej przyczepy znajdują się baterie o wystarczającej mocy, aby transportować towary - w 100% autonomicznie - wewnątrz zautomatyzowanych magazynów.
Jestem przekonany, że ta zasada platooningu przyczep bez kierowcy - przyczepy nie połączone fizycznie z jednostką trakcyjną - będzie się rozwijać w ciągu następnej dekady. Stanowi ona skuteczną odpowiedź na wysokie zapotrzebowanie ośrodków miejskich, które chcą cichych, nie zanieczyszczających środowiska i bezpiecznych pojazdów do nocnych dostaw z najwyższym możliwym stopniem automatyzacji.
Planuje się, że HDD Express docelowo zastąpi samochody ciężarowe o ładowności od 3,5 do 10 ton - w zależności od liczby przyczep podłączonych do modułu ciągnika - ale koncepcja może być ostatecznie dostosowana do obsługi większych ładunków. Ale bez względu na ostateczny wynik, w 2019 roku zaprezentowaliśmy koncepcję pojazdu ponad 400 klientom Renault Trucks i każdy z nich był nią zachwycony.
Mogę Państwu obiecać, że jesteśmy daleko od końca w badaniu wszystkich możliwości e-mobilności dla środowisk miejskich!"
Bio
Paul Daintree jest absolwentem Uniwersytetu w Leeds. Ukończywszy studia licencjackie w zakresie projektowania produktu w 1996 roku, Paul rozpoczął swoją karierę w przemyśle samochodowym i jest w nim przez cały ten czas. Zanim dołączył do Renault Trucks Design Hall w 2006 roku, pracował wcześniej w Nissan Motors i Volvo Trucks. Jest projektantem gamy T, C i K zaprezentowanej w 2013 roku. W marcu 2019 roku został mianowany Dyrektorem ds.Design w Renault Trucks.