Share

Testymoniale

Grupa Delanchy korzysta z elektrycznych ciężarówek Renault Trucks

Dystrybucja

Elektromobilność

4min
Renault Trucks D Z.E. Delanchy

Brigitte Delanchy jest dyrektorem generalnym rodzinnego przedsiębiorstwa, które zostało założone w 1968 roku w Lorient, a obecnie zatrudnia 3.200 pracowników i posiada 1.000 pojazdów na drogach. Bezkompromisowo zaangażowana w zrównoważony rozwój i ochronę środowiska, ponownie korzysta z elektrycznych pojazdów Renault Trucks i patrzy w przyszłość. Oto jej historia słowami Brigitte.

"Kocham swoją pracę! Zarządzanie przepływami logistycznymi, szczególnie jeśli chodzi o świeże produkty, które mają być dostarczone w ciągu 24 godzin wymaga nie tylko efektywności i niesamowitej dbałości o szczegóły, ale również realistycznego podejścia do innowacji. Kiedy w 2017 roku zdecydowaliśmy się na zakup prototypowego elektrycznego pojazdu ciężarowego od Renault Trucks, byłam w pełni świadoma, że to, co robię, to tak naprawdę inwestycja w przyszłość. Ten w 100% elektryczny i cichy pojazd nadal zarabia na swoje utrzymanie w Lyonie i okolicach. Każdej nocy dostarcza do Halles Paul Bocuse w Lyonie owoce morza złowione dzień wcześniej w Lorient i przewożone naszymi "klasycznymi" ciężarówkami chłodniami.

Naturalnie, postanowiliśmy wykorzystać ten sukces, kupując drugi pojazd elektryczny - Renault Trucks D Z.E., aby obsługiwać Paryż z międzynarodowego rynku hurtowego w Rungis. Ta inwestycja, poza uzupełnieniem floty pojazdów, jest częścią naszej strategii zrównoważonego rozwoju i naszej transformacji energetycznej rozpoczętej się w 2016 roku, kiedy to zostaliśmy partnerami napędzanego wodorem Energy Observer, którego misją jest okrążenie kuli ziemskiej w ciągu 6 lat, dzięki wytwarzaniu i wykorzystaniu jego własnej energii przy zerowej emisji gazów cieplarnianych lub drobnych cząstek stałych.

Zagwarantowanie ciągłości transformacji energetycznej przemysłowi transportowemu.

W kontekście partnerstwa z Energy Observer, z niecierpliwością czekam na pierwszą ciężarówkę na wodór. Mój ojciec Joseph, który założył firmę w 1968 roku posiadając jedną z pierwszych ciężarówek Saviem, zawsze wierzył w wodór. W pewnym sensie kontynuuję tradycję rodzinną! Moją wielką dumą jest aktywne przyczynianie się do transformacji energetycznej w transporcie. W Delanchy działamy w praktyce z naszymi dwoma elektrycznymi ciężarówkami Renault Trucks, które jeżdżą co noc w Lyonie i Paryżu. Nie mam wątpliwości, że jest to rozwiązanie na przyszłość i że stanie się ono powszechne.

W najbliższym czasie, mam nadzieję, że uda nam się wprowadzić do naszej floty kilka nowych samochodów ciężarowych Renault z napędem elektrycznym, aby zapewnić dostawy do dużych miast, które obsługujemy we Francji - Paryża, Lyonu, Marsylii, Bordeaux, Tuluzy, Annecy, itd. - nie mówiąc już o Włoszech i Hiszpanii, gdzie również jesteśmy obecni.

W rzeczywistości, w 2021 roku możemy z łatwością potrzebować około 20 elektrycznych ciężarówek! Ale niezależnie od liczby, pozostanę lojalna wobec Renault Trucks. Ich zespół wybrał współpracę, to jest nasza wspólna przygoda. Renault Trucks jest zawsze znami zarówno jeśli chodzi o eksploatację naszego prototypu jak i naszego pierwszego modelu biznesowego. I osobiście jestem dumna, że przyczyniłam się choć trochę do przemysłowego sukcesu tego pojazdu.

Dostawy drogowe a odpowiedzialność społeczna

Decydując się na korzystanie z miejskich ciężarówek elektrycznych, w rzeczywistości realizujemy zobowiązania CSR Grupy Delanchy. Nie tylko redukujemy emisję tlenków azotu (NOx) i drobnych cząstek stałych CO2, ale również zwiększamy wydajność i poprawiamy wizerunek naszej firmy. Fakt, że nasze elektryczne ciężarówki są tak ciche, pozwala nam na nocne dostawy, bez przerw w łańcuchu chłodniczym i bez szkody dla środowiska lub mieszkańców.

Ponadto, nasi kierowcy są szczególnie dumni z tego, że jeżdżą elektrycznymi ciężarówkami i bardzo łatwo przestawili się z pojazdów spalinowych. Mówią, że obsługa jest niezwykle prosta, chociaż brak hałasu jest na początku nieco zaskakujący. Wreszcie, te ciężarówki - które codziennie pokonują ponad 60 mil jednorazowo - wymagają mniej obsługi niż ich odpowiedniki silnika spalinowego. Ten aspekt należy rozważyć przy obliczaniu całkowitego kosztu posiadania tych pojazdów w czasie eksploatacji.