Raport

HISTORIA

A Berliet trucks, an ancestor of Renault Trucks vehicles

ODKRYJ HISTORIĘ RENAULT TRUCKS… OD ROKU 1894 DO DZISIAJ

Podczas budowania swojej wspaniałej historii Renault Trucks zyskuje dystans na autostradach całego świata.

Dzięki swej wyjątkowej historii, firma Renault Trucks zmierza dziś coraz szybciej do swego przeznaczenia na wszystkich drogach świata. Renault Trucks ma swoją historię, z której wszyscy możemy być dumni. Właśnie ta historia tłumaczy obecną pozycję firmy Renault Trucks i to, czym będzie w przyszłości: marką zaangażowaną na usługach swoich klientów i całego sektora transportu drogowego, ale także podnoszącą prestiż działalności o kluczowym znaczeniu dla naszego społeczeństwa. Oglądając poniższy film „Pionierzy od 1894 roku”, poznaj niezwykłą, ponad stuletnią spuściznę, sięgającą roku 1894, w którym Marius Berliet opracował i wyprodukował silnik jednocylindrowy i skonstruował swój pierwszy samochód z silnikiem benzynowym działający do dziś.

 1894-1909: CZAS PIONIERÓW

W roku 1894 w Lyonie, Marius Berliet zaprojektował i wyprodukował jednocylindrowy silnik oraz pojazd napędzany benzyną. W roku 1906 wyprodukował swoją pierwszą ciężarówkę.

W Billancourt, niedaleko Paryża, w roku 1898 Louis Renault tworzy 4-biegową skrzynię biegów oraz prezentuje swój pierwszy pojazd silnikowy o mocy ćwierci konia mechanicznego.  Renault wyprodukował pierwszy samochód dostawczy w roku 1900 a w roku 1906 przygotował prototyp autobusu miejskiego.

First truck build by Marius Berliet in 1894 in Lyon

 

1914-1918: PIERWSZA PRODUKCJA MASOWA

One of the famous taxis that contributed to the victory at the Marne during WW1

W zakładach Berliet produkowano dziennie 40 ciężarówek CBA, wysyłanych na front w Verdun. Dla Renault 600 taksówek, które przyczyniły się do zwycięstwa pod Marną, zapewniło miejsce w historii.

W roku 1917, “diamentowa”marka wyprodukowała pierwszy nowoczesny czołg. Pierwszy pojazd 4x4 został wyprodukowany przez Latil. Było to naturalną kontynuacją prac nad przednim napędem trwających od roku 1898.

 

1919-1928: DYWERSYFIKACJA DZIAŁALNOŚCI DLA ZAPEWNIENIA CIĄGŁOŚCI PRZEDSIĘBIORSTWA

Louis Renault i Marius Berliet wykorzystali swoje zdolności do stworzenia grupy produkującej samochody. Berliet był również zaangażowany przy produkcji czołgu Renault FT17, zamówionego przez rząd francuski.

W roku 1923, Renault był pierwszą marką oferującą ciągnik drogowy. W tym samym roku pojawiły się pojazdy napędzane gazem pochodzącym ze spalania drzewa oraz pierwszy ciągnik ze wspomaganiem hamulców na wszystkich 4 kołach. W roku 1928do ciężarówki po raz pierwszy zastosowano silnik Diesla.

One of the first Berliet truck with a diesel engine in 1928

1952-1978: DZIAŁANIA DĄŻACE DO STWORZENIA GRUPY PRZEMYSŁOWEJ

Pomiędzy 1952 a 1974 firmy Laffly, Rochet Schneider, Camiva i Citroën HGV połączyły się z Berliet. W roku 1957 Berliet wyprodukował model T100, największą ciężarówkę świata!

W roku 1955 powstała firma Saviem, z połączenia Latil, działu pojazdów ciężarowych Renault oraz Somua. Richard Continental dołączył do firmy Saviem w 1965 roku a Sinpar w 1975. W roku 1978 firmy Berliet i Saviem połączyły się tworząc jedynego producenta ciężkich pojazdów użytkowych we Francji, która przekształciła się w Renault Véhicules Industriels, Dział Ciężówek w grupie Renault.

Saviem truck

 

 

OD ROKU 1983 - W KIERUNKU ŚWIATOWEGO PRZYWÓDZTWA

Renault Trucks Optifuel testing truck on a motorway

Renault Véhicules Industriels dążył do stworzenia międzynarodowej grupy poprzez przejęcie firmy Dodge Europe w roku 1983 oraz znanej marki z rynku amerykańskiego Mack w roku 1990.

Rok 1992 był przełomowy: Renault Véhicules Industriels został Renault V.I. W roku 2001 Renault V.I. stało się częścią grupy Volvo. Światowa marka “”Renault Trucks”” została formalnie powołana w roku 2002.

 

Set canonical URL
Off