COVID-19/ Renault Trucks pragnie zapewnić Państwa o swoim zaangażowaniu, aby umożliwić eksploatację Państwa pojazdów przy zachowaniu niezbędnych środków ostrożności. Wszystkie serwisy Renault Trucks pracują, ale niektóre ograniczyły godziny pracy. Jednocześnie wszystkie serwisy świadczą usługi w ramach serwisy RT 24/7. Dostawy części zamiennych są prowadzone w sposób ciągły. Natomiast nastąpić może nieznaczne opóźnienia w dostawach z uwagi na korki na granicy. Dotyczy to dostaw z magazynu w Lyonie. Z magazynu we Wrocławiu na razie nie ma żadnych opóźnień Zapraszamy do kontaktu z naszymi przedstawicielami w każdej sprawie. Zespół Renault Trucks jest cały czas do Państwa dyspozycji

Optifuel Solutions

Optifuel Solutions

Ile można oszczędzić?

Ile można oszczędzić?

Odpowiedź na to pytanie jest również krótka: BARDZO dużo.

Aby nie być gołosłownym, prosimy o zapoznanie się z wynikami Konkursu Optifuel rozgrywanego od 2008 roku. Na przykład: 80-ciu kierowców jeżdżących Renault Magnum mogłoby pokonać tę trasę zużywając ponad 20% mniej paliwa uzyskując jednocześnie o 14% wyższą prędkość średnią! Jako ciekawostkę należy wymienić fakt uzyskania przez instruktorów Renault Trucks Polska, na jednym z najtrudniejszych odcinków testowych w okolicach Bielska-Białej, średniego zużycia paliwa o ~ 20 dm3/100 km niższego od uzyskanego przez Kursantów! Wartości te odnotowaliśmy samochodami z naczepami na których umieściliśmy 22 tony ładunku.

Sprawdź różnicę, która jest możliwa do osiągniącia: statystyka po pierwszej edycji Konkursu Optifuel: KLIKNIJ TU

Sprawdź różnicę, która jest możliwa do osiągniącia: statystyka po drugiej edycji Konkursu Optifuel: KLIKNIJ TU

Średnia różnica w zużyciu paliwa pomiędzy Instruktorami RT stosującymi właściwą technikę jazdy a Uczestnikami Konkursu Optifuel wyniosła ponad 15%. Należy przyjąć, że w warunkach normalnego transportu drogowego oszczędności rzędu 5% powinny być osiągalne bez najmniejszego problemu (zakładając dobrą wolę kierowców).
Poniżej przedstawiamy fragmenty przykładowych raportów Optifuel Infomax wygenerowanych podczas szkoleń:

Raport nr 1 przed szkoleniem: POBIERZ w formacie PDF

Raport nr 1 po szkoleniu: POBIERZ w formacie PDF

Raport nr 2 przed szkoleniem: POBIERZ w formacie PDF

Raport nr 2 po szkoleniu: POBIERZ w formacie PDF

Warto skomentować krótko ostatnie dwa raporty: proszę zwrócić uwagę, że kierowca już przed szkoleniem wykazywał się dobrą znajomością techniki jazdy racjonalnej: jego zużycie paliwa wyniosło 29,7 dm3/100 km. To wynik, który wciąż można poprawić. O ile? Odpowiedź w pliku "Raport nr 3 po szkoleniu":

Raport nr 3 przed szkoleniem: POBIERZ w formacie PDF

Raport nr 3 po szkoleniu: POBIERZ w formacie PDF