Testymoniale

Renault Trucks K - Litwa - Vilniaus Regiono Keliai

Budownictwo

RENAULT TRUCKS K - LITHUANIA - VILNIAUS REGIONO KELIAI

Przedsiębiorstwo utrzymania dróg publicznych w Wilnie dba o usuwanie śniegu i posypywanie solą lokalnych dróg, aby zapewnić bezpieczeństwo korzystania z nich przez pojazdy. Saulius Batvinksas, kierownik działu mechanicznego firmy, wymienia korzyści oferowane przez model Renault Trucks K wyposażony w pługi śnieżne.

VILNIAUS REGIONO KELIAI 

 

1990 : rok założenia

300 : liczba pracowników

32 : liczba samochodów ciężarowych z kontenerami, w tym 1 Renault Trucks K i 8 Renault Kerax.

2 000 KM : łączna długość dróg utwardzonych do utrzymania

VILNIAUS REGIONO KELIAI
Dlaczego wybrali Państwo Renault Trucks K?

Saulius Batvinskas — Spisaliśmy nasze wymagania, a przetarg pokazał, że Renault Trucks K spełnił nasze oczekiwania. Jest on doskonale dostosowany do naszych ograniczeń i tego właśnie szukamy: oczywiście rozsądne zużycie paliwa, ale również duża wytrzymałość w zakresie różnic temperatur i problemów z korozją.

 

Jakie są główne atuty tej serii?

S.B — Die Motorleistung und sein leistungsstarkes Bremssystem. Moc silnika i wysokowydajny układ hamulcowy. Pojazd posiada w pełni zabezpieczone hamulce bębnowe. Są one bardzo przydatne i niezwykle skuteczne, gdy pracujemy latem w kopalniach lub zimą na drogach. Posiada również funkcję zredukowanej prędkości obrotowej. Jest to prawdziwy atut w zimie, kiedy sypiemy drogi solą - operacja, która musi być wykonywana podczas jazdy.

5%

Oszczędność paliwa Renault Trucks K w porównaniu z innymi pojazdami we flocie.

Czy zużycie paliwa przez pojazd można uznać za atut pojazdu?

S.B — Nasze pojazdy zużywają na ogół dużo paliwa z powodu dużych ładunków, które przewozimy. Renault Trucks K zużywa o 5% mniej paliwa niż inne nasze pojazdy. Jego zbiornik ma około 350 litrów, co pozwala nam pokonać od 500 do 600 kilometrów.

VILNIAUS REGIONO KELIAI

„Nie mieliśmy żadnych problemów z Renault Trucks K.”

Saulius Batvinskas
W jakich warunkach pracują Państwa pojazdy?

S.B — Zostało to określone w naszych wymaganiach technicznych: pojazdy muszą być zdolne do pracy w temperaturach od –40° do +40° C. Zimą tego roku, pomimo ujemnych temperatur do –30°C, nasze pojazdy Renault Trucks nie miały problemów z rozruchem. Kolejne zalety oferowane przez Renault Trucks K to stalowy zderzak oraz fakt, że wszystkie ważne elementy są dobrze chronione.

 

 

Jaki rodzaj sprzętu pomaga kierowcom w ich pracy?

S.B — Kształt lusterek wstecznych zapewnia bardzo dobry widok, a lusterka boczne są dobrze chronione przed śniegiem i rozpryskami. Dobrze zabezpieczone koła chronią przed chlapaniem na boki. Jeśli chodzi o komfort w kabinie, firma Renault Trucks pomyślała o wszystkim. Wysokość i oparcie ogrzewanych siedzeń można regulować. Nasi kierowcy szczególnie doceniają również duże wymiary kabiny. Jest to bardzo wygodne, zwłaszcza, jeśli noszą skrzynię z narzędziami do pracy.

Z PERSPEKTYWY KIEROWCY POJAZDU RENAULT TRUCKS K
RENAULT TRUCKS K - LITHUANIA - VILNIAUS REGIONO KELIAI

Ricardas Kasperavicius

Rodzaj pracy 36-letniego Ricardasa Kasperaviciusa w dużej mierze zależy od pogody. Odśnieżanie lub sypanie solą, praca nocą lub w godzinach szczytu, obsługuje on jedną z głównych dróg wiodących z Trok, małej historycznej wioski, do oddalonego o 30 kilometrów Wilna.

Wstąpił do firmy 15 lat temu i twierdzi, że: „To prawdziwa przyjemność jeździć Renault Trucks K, wszystko jest tak ciche i nie ma żadnych drgań.” Poprzedniej zimy, na Litwie gwałtownie spadła temperatura i występowały obfite opady śniegu. Renault Trucks K doskonale pasuje do odcinka drogi, którym zajmuje się Ricardas.

„Można załadować do około 11 ton soli lub piasku, więcej niż w innych ciężarówkach”, wyjaśnia. Niższe zużycie paliwa jest kolejną kluczową zaletą Renault Trucks K. Nie znając dokładnej liczby, Ricardas często widzi jak pojazd wraca z akcji z ponad połową zbiornika. Szczególnie nadaje się do pracy w środowisku miejskim, może być również wyposażony w dwa pługi odśnieżające. „Pozwalają nam one na to, byśmy robili więcej i szybciej. Do pracy, którą mogę teraz wykonać samodzielnie, potrzebne by były dwa pojazdy”, podkreśla Ricardas. Ale prędkość musi być dostosowana do norm bezpieczeństwa, zwłaszcza w niesprzyjających warunkach pogodowych. Kierowca musi zachować szczególną ostrożność zarówno przy stosowaniu pługów przednich, jak i bocznych. Wiele rzeczy musi być zrobionych niemal równocześnie: monitorowanie drogi, sprawdzanie czy śnieg jest skutecznie usuwany i kontrolowanie posypywania solą. Wymaga to ogromnej koncentracji. Kierowca wyjaśnia: „Musisz być bardzo ostrożny; wszystko odbywa się z pomocą lusterek wstecznych”. Ponieważ Troki znajdują się na rolniczych i zalesionych terenach, Ricardas podróżuje czasami po zróżnicowanych obszarach, gdzie może ugrzęznąć. Blokada mechanizmu różnicowego jest bardzo przydatna. „Kiedy musimy jechać po polach, tylne koła zaczynają się ślizgać. Blokada ułatwia jednak zadanie.

Zastosowanie tego systemu pomaga drugiej osi napędowej w uzyskaniu przyczepności, dzięki czemu pojazd może o wiele łatwiej poruszać się do przodu”, dodaje kierowca.

Set canonical URL
Off