Rozwiązania transportowe

Jaki jest wpływ na środowisko akumulatorów do samochodów elektrycznych?

Elektromobilność

4min
Renault Trucks D E-TECH en recharge dans une station électrique - nouveau facelift avec équipement GSR (General safety regulation ; règlement de sécurité général)

Czy baterie mają wpływ na środowisko?

Przy przejściu na pojazdy elektryczne często pojawia się pytanie, czy baterie mają wpływ na środowisko? W Renault Trucks ograniczamy ten wpływ. Monitorując wszystkie baterie, które wprowadzamy na rynek, weryfikujemy ich wydajność, by móc je optymalizować. W trakcie eksploatacji serwisujemy je, aby wydłużyć ich żywotność. Gdy osiągną koniec użytkowania, dysponujemy możliwościami regeneracji i recyklingu.

 

Poznaj nasze zobowiązania mające na celu ograniczenie wpływu baterii w naszych ciężarówkach elektrycznych na środowisko.

Jaki jest wpływ naszej produkcji baterii na środowisko?

Grupa Volvo wprowadziła działania mające na celu zapewnienie, że wydobycie litu, niezbędnego do produkcji akumulatorów litowo-jonowych, odbywa się z poszanowaniem środowiska naturalnego i zdrowia ludzi pracujących w kopalniach. Dbamy o to, aby nasi dostawcy stosowali się do międzynarodowych wytycznych zatwierdzonych przez członków OECD (Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju). Tak jest w przypadku niemal wszystkich z nich.

Minerały wykorzystywane do produkcji baterii, w tym litow, grafit, nikiel czy kobalt nie należą do metali rzadkich. W opublikowanym w 2021 roku raporcie Międzynarodowa Agencja Energetyczna (IEA) szacuje, że na Ziemi istnieją dziś wystarczające rezerwy do produkcji baterii (źródło: T&E Monitoring publicznych ogłoszeń o planowanych mocach produkcyjnych ogniw akumulatorowych, kwiecień 2021).

Dzięki tym działaniom oraz naszym zobowiązaniom znacznie ograniczamy wpływ naszych baterii na środowisko.

Man charging Renault Trucks E-Tech D

Czy baterie w pojazdach elektrycznych są szkodliwe dla środowiska?

Potencjalne ocieplenie klimatu wynikające z produkcji baterii jest szybko zrekompensowane przez eksploatację ciężarówki elektrycznej! Na przykład: wyprodukowanie czterech pakietów baterii 66 kWh, niezbędnych dla Renault Trucks D E-Tech, obecnie generuje 20 ton CO₂. Jednak użytkowanie tego pojazdu pozwala zaoszczędzić około 30 ton CO₂ rocznie w porównaniu z odpowiednikiem z silnikiem Diesla (we Francji). Emisje CO₂ związane z produkcją baterii są bardzo szybko zrównoważone.

Jaka jest żywotność baterii?

Żywotność akumulatora zależy od kilku czynników. Sposób prowadzenia pojazdu i praktyki ładowania akumulatora odgrywają znaczącą rolę w jego żywotności. Aby uzyskać jak najdłuższą żywotność, oferujemy szkolenia aby pomóc kierowcom w prawidłowym użytkowaniu akumulatorów i ładowaniu ich w jak najlepszych warunkach. To również poprawia Twoją rentowność poprzez zarządzanie własną flotą. Jednocześnie oferujemy kilka narzędzi monitorujących, które monitorują stan zdrowia Twoich akumulatorów w czasie rzeczywistym i zapewniają plan konserwacji, który ponownie zapewnia maksymalną żywotność. Nasze umowy konserwacyjne są dostosowane do pojazdów elektrycznych, a także uwzględniają ograniczenia związane z prowadzoną przez Ciebie działalnością gospodarczą. Ponadto, w celu pewnego przejścia na elektromobilność udzielamy gwarancji na nasze akumulatory na okres od 2 do 8 lat w zależności od modelu.

 

Co zrobić, gdy akumulatory stają się mniej wydajne?

 

W Renault Trucks rozróżniamy pierwszy i drugi okres eksploatacji akumulatora. Pierwszy okres eksploatacji akumulatora to cały okres jego użytkowania od momentu zamontowania go w samochodzie ciężarowym. Druga żywotność może mieć miejsce w tym samym zastosowaniu, jednak może to być inny samochód ciężarowy, w zależności od użytkowania i wymagań lub w nowym zastosowaniu stacjonarnym.

Gdy wydajność akumulatora przestaje odpowiadać wymaganiom danego zastosowania, akumulator jest wymieniany. Uważamy, że akumulator osiągnął koniec swojego pierwszego okresu użytkowania w ciężarówce, gdy maksymalna energia użytkowa wynosi około 80% jego początkowej pojemności. Czas trwania tego pierwszego okresu użytkowania szacuje się na 6 do 10 lat, w zależności od zastosowania.

Co dzieje się z akumulatorem, który został zdemontowany? Kilka czynności oferuje temu akumulatorowi drugie życie. Zgodnie z diagnostyką przeprowadzoną na uszkodzonym akumulatorze, możliwa jest wymiana tylko uszkodzonych modułów (pakiet ogniw), aby przywrócić wydajność zbliżoną do początkowego poziomu i przedłużyć żywotność akumulatora, który następnie zostanie wykorzystany w drugim życiu. Takie działanie nazywamy regeneracją.

Możliwe jest również całkowite odnowienie baterii, poprzez wymianę wszystkich modułów. Bateria jest wtedy ponownie produkowana. Oznacza to, że akumulator może być ponownie wykorzystany, a nie przedwcześnie zutylizowany.

Po odnowieniu, akumulator jest przechowywany w naszych magazynach i jest gotowy do dostarczenia, w celu ponownego zamontowania na ciężarówce.

batteries on a Renault Trucks E-Tech D truck

Co się dzieje z bateriami po zakończeniu eksploatacji?

Aby znacznie zmniejszyć wpływ akumulatorów na środowisko, dokładamy wszelkich starań, aby wykorzystywać je przez cały okres ich eksploatacji, a nawet w innych sektorach działalności. Po zakończeniu ich pierwszego okresu użytkowania, przejmujemy je do ponownego wykorzystania w innym zastosowaniu. Baterie lub ich zużyte moduły nadal mają znaczną zdolność magazynowania energii i mogą być wykorzystywane do celów stacjonarnego magazynowania energii, na przykład w sektorze nieruchomości. Istnieje wiele możliwości ponownego wykorzystania, a ich drugie życie może trwać od 10 do 15 lat. To właśnie nazywamy regeneracją i to stanowi integralną część naszego podejścia do gospodarki cyrkularnej.

Z naszym partnerem Neotrucks stworzyliśmy również sieć modernizacji oferującą przebudowę ciężarówki z silnikiem diesla na pojazd elektryczny.

 

 

Co wiąże się z recyklingiem baterii?

Kiedy baterie nie mają już wystarczającej sprawności, aby mieć drugie (a może nawet trzecie) życie, zajmujemy się ich recyklingiem. Recykling jest niezwykle ważny dla gospodarki cyrkularnej i wpisuje się w odpowiedzialne podejście do całego procesu dekarbonizacji Twojej działalności. W przypadku recyklingu akumulatorów oddzielamy poszczególne elementy, aby można było je ponownie wykorzystać. Jednym z najważniejszych punktów jest m.in. ponowne wykorzystanie surowców (grafit, lit, nikiel itp.). Można je zbierać w celu ponownego wykorzystania w produkcji. Praktyka ta minimalizuje potrzeby zaopatrzeniowe, a czasem nawet zwiększa wydajność: na przykład lit z recyklingu jest bardziej wydajny niż lit świeżo wydobywany! W ten sposób Renault Trucks wyprzedza europejskie przepisy, które do 2030 roku mogą wymagać od producentów recyklingu co najmniej 70% masy akumulatora.

 

WYDŁUŻ ŻYWOTNOŚĆ BATERII W SWOIM POJEŹDZIE CIĘŻAROWYM!

Używaj ich zgodnie z instrukcjami, unikaj nadmiernego rozładowania, a w razie potrzeby korzystaj z możliwości ponownego użycia, recyklingu lub wymiany.

 

>> Sprawdź, jak możemy pomóc <<

 

Zaufali nam

Grupa Delanchy wybiera elektryczne ciężarówki Renault Trucks

15 sklepów premium w Paryżu otrzymuje dostawy, dzięki elektrycznym pojazdom

Zapytaj o ofertę! Wypełnij formularz, a skontaktujemy się z Tobą!

Proszę użyć tego formatu dla kodu pocztowego: 00000
Set canonical URL
Off