Rozwiązania transportowe

Gospodarka cyrkulacyjna w Renault Trucks

5min
T Robust

Rosnąca świadomość na temat zrównoważonego rozwoju i pozyskiwania materiałów skłania wszystkie firmy do przeglądu własnych praktyk i praktyk ich dostawców. W Renault Trucks, zaangażowani w zrównoważony transport towarów, przeanalizowaliśmy cały cykl życia naszych pojazdów ciężarowych w celu wydłużenia ich żywotności i zmniejszenia przestarzałości. To posunięcie zaowocowało zmianą oferty pojazdów używanych i części zamiennych, dzięki zastosowaniu części regenerowanych. Jest to jedno z wielu działań w ramach naszego podejścia do osiągnięcia dekarbonizacji transportu.

Zasady gospodarki cyrkulacyjnej

Niezależnie od sektora, gospodarka cyrkulacyjna opiera się na prostej filozofii: należy działać tak, aby każdy produkt wykorzystywany w produkcji był zasobem. Pociąga to za sobą nie tylko lepsze zarządzanie odpadami, ale także ich ograniczenie, a nawet całkowite wyeliminowanie. Gospodarka cyrkulacyjna opiera się na pozytywnym sprzężeniu zwrotnym: wykorzystuj ponownie wszystko, co może być użyte, zarówno podczas pierwszego użycia, jak i po przetworzeniu. Elementy nienadające się do użytku są poddawane recyklingowi i maksymalnie przetwarzane.

Sposób działania regulują trzy główne osie:

  • Eko-projektowanie: obejmuje cały cykl życia, od etapu projektowania towarów, procesów i usług, minimalizując ich wpływ i przewidując recykling wszelkich powstałych odpadów;

  • Zmiana zachowań konsumentów: poprzez wydłużenie okresu użytkowania i promowanie bardziej odpowiedzialnej konsumpcji;

  • Zarządzanie odpadami i recykling.

W ramach naszego pełnego zaangażowania w rozwój zrównoważonego i bezemisyjnego transportu, firma Renault Trucks przeanalizowała na nowo cykl życia swoich pojazdów użytkowych, stosując logikę okrężną.

Trzy filary gospodarki cyrkulacyjnej w Renault Trucks

Każdy nowy samochód ciężarowy projektowany przez Renault Trucks uwzględnia najdrobniejsze szczegóły dotyczące jego wycofania z eksploatacji i możliwości recyklingu jego części składowych.

Regeneruj, używaj ponownie i Recycle to trzy filary naszej wizji gospodarki cyrkulacyjnej.

R ROBUST

Regeneracja ciężarówek w celu przedłużenia ich żywotności

Kiedy samochód ciężarowy kończy swój pierwszy lub drugi okres eksploatacji u klienta, jest zwracany do naszej sieci. Jest on poddawany procesowi odzysku i "regeneracji", po przejściu rygorystycznej 200-punktowej kontroli. Kontrola ta obejmuje punkty techniczne (układ napędowy, układ kontroli emisji spalin itp.) oraz elementy bezpieczeństwa (układ hamulcowy, zawieszenie, oświetlenie itp.). Wszystkie elementy są potwierdzane podczas testu drogowego. Na koniec wymieniane są wszystkie podzespoły wymagające wymiany, a oprogramowanie pokładowe jest aktualizowane do najnowszej dostępnej wersji. Pojazd jest w pełni zregenerowany i przywrócony do stanu prawie jak nowy, otrzymuje etykietę SELECTION i gwarancję Renault Trucks.

T X-ROAD mosaïque

Przywracanie do użytku używanych samochodów ciężarowych w Fabryce Samochodów Używanych: zakład produkcyjny, który daje nowe życie pojazdom użytkowym

Fabryka używanych samochodów ciężarowych znajduje się w Bourg-en-Bresse, we Francji. Dąży do osiągnięcia podobnego celu: przedłużenia żywotności produktów. Oferuje przebudowy samochodów ciężarowych lub pełne przekształcenia w celu dostosowania ich do wymagań rynku lub klienta. Przykładem może być przebudowa samochodu ciężarowego napędzanego biodieslem B100 na samochód napędzany w 100% olejem rzepakowym, a nawet przestawienie go w 100% na zasilanie elektryczne.

Used trucks factory

Fabryka Samochodów Ciężarowych przeprowadza również bardziej radykalne przebudowy w celu przedłużenia żywotności pojazdów, dostosowując je do innych zastosowań lub branż: jest to szczególnie popularne w przypadku samochodów ciężarowych Renault Trucks T X-Road, T P-Road, T X64 i T X-Port. Zarówno na potrzeby Wspólnego Rynku Europejskiego, jak i w skali międzynarodowej, zespoły regenerują pojazdy używane, aby dostarczyć pojazdy dostosowane do potrzeb sektora przewozów długodystansowych, dostaw na place budowy i dystrybucji. Na przykład pojazdy, które były przeznaczone na rynek francuski, mogą zostać wzmocnione i przystosowane do użytku w Afryce lub na Bliskim Wschodzie. Ciągnik siodłowy może być również przekształcony w pojazd sztywny.

Operacje przekształcania przeprowadzane są w Fabryce Samochodów Używanych zgodnie z procesem produkcji przemysłowej i kontroli jakości o surowości porównywalnej z procesem stosowanym przy produkcji nowego pojazdu. Wydłuża to okres eksploatacji samochodu ciężarowego lub umożliwia ponowne wykorzystanie jego części, ograniczając w ten sposób negatywny wpływ na środowisko naturalne.

Recykling zamiast wymiany: wymiana

W Renault Trucks możesz skorzystać z usługi wymiany standardowej. Gdy część samochodu ciężarowego osiągnie koniec okresu eksploatacji, niezależnie od tego, czy jest uszkodzona, czy wadliwa, zamiast kupować nową część zamienną, możesz wybrać regenerowaną część równoważną z gwarancją. Proces regeneracji części jest przeprowadzany w naszym zakładzie produkcyjnym Renault Trucks we Francji.

Po przybyciu na miejsce, części są całkowicie demontowane, a każdy element jest sprawdzany przez specjalne zespoły. Części nie nadające się do naprawy są poddawane recyklingowi, inne są czyszczone i regenerowane w celu ponownego użycia. Proces walidacji i specyfikacje techniczne dla tych operacji i części są zgodne z najbardziej rygorystycznymi normami niezawodności, bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Regeneracja przemysłowa i specyfikacje testowane w warunkach laboratoryjnych oznaczają, że zachowane są oryginalne parametry wózka. Części po regeneracji są poddawane takim samym testom jakości jak części nowe. Po zatwierdzeniu części można je zamontować w wózku, aby rozpoczął on swoje drugie życie. Standardowe części zamienne zapewniają taką samą wydajność jak części OEM i są objęte taką samą międzynarodową dwuletnią gwarancją. Dostępnych jest ponad 2000 części obejmujących wszystkie układy: części i główne podzespoły silnika i skrzyni biegów, układy hamulcowe, sprzęgła, alternatory, rozruszniki, układy elektryczne i elektroniczne, układy kierownicze i zawieszenia, układy chłodzenia itp.

Korzyści są dwojakie:

  • Przede wszystkim finansowe, ponieważ otrzymujemy część o takiej samej jakości jak nowa, ale o niższej cenie.

  • Jest to również rozwiązanie przyjazne dla środowiska.

Czy może być coś lepszego niż przyłączenie się do procesu zrównoważonego rozwoju, a jednocześnie oszczędzanie pieniędzy? Produkcja części regenerowanych ma o 60% mniejszy wpływ na środowisko niż produkcja nowych części! Zachęca do bardziej odpowiedzialnej konsumpcji, wydłuża okres użytkowania pojazdów i ich części, ograniczając jednocześnie produkcję odpadów.

Recykling dotyczy także akumulatorów litowo-jonowych montowanych w sprzedawanych przez nas pojazdach elektrycznych. Mogą one zostać ponownie wykorzystane w innym sektorze, np. do wspomagania pracy turbin wiatrowych, lub poddane recyklingowi.

Zgodnie z normą ISO 22628 nasze ciężarówki w 95% nadają się do recyklingu, a w 98% do odzysku.Każda część jest oznaczona, aby ułatwić skierowanie jej do odpowiedniego zakładu recyklingu. Części objęte europejskimi przepisami REACH dotyczącymi produkcji i stosowania substancji chemicznych są systematycznie rejestrowane i oznaczane dla odpowiednich organów.

To właśnie dzięki temu globalnemu procesowi i licznym praktycznym działaniom podjętym w celu realizacji planów staliśmy się pionierami w naszym cyrkularnym podejściu do oferowania pojazdów użytkowych i zapewniliśmy sobie pozycję lidera w przechodzeniu na zrównoważony transport. Zachęcamy do kontaktu z naszymi ekspertami w celu uzyskania pomocy na naszej własnej drodze do transformacji energetycznej.

Wyrażam zgodę na otrzymywanie wiadomości i informacji o produktach i wydarzeniach Renault Trucks. W każdej wiadomości e-mail, którą otrzymam, będę mógł zrezygnować z tych informacji.
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu marketingu produktów i usług własnych przez Volvo Polska sp. z o.o. (której oddział stanowi Renault Trucks) w tym przesyłania informacji handlowych, za pośrednictwem zaznaczonych poniżej form kontaktu.

Proszę zaznaczyć właściwe opcje krzyżykiem w przypadku zainteresowania. W przypadku zaznaczenia pola i niepodania dedykowanego adresu e-mail lub numeru telefonu komunikacja marketingowa nie będzie mogła być kierowana do Pani/Pana.

 

Administratorem danych jest Volvo Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (której oddział stanowi Renault Trucks). Grupa Volvo powołała Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się na adres e-mail gpo.office@volvo.com, telefonicznie lub pocztą tradycyjną: +46 (0)31 66 00 00 AB Volvo, Att: Group Privacy Office, Dept AA14100, VGHQ, SE-405 08, Göteborg, Sweden. Dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia korespondencji w sprawie, której dotyczy Pani/Pana zgłoszenie oraz w celach archiwalnych i dowodowych na podstawie naszego uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit f RODO), a w razie wyrażenia zgody marketingowej – także w tym celu na podstawie art. 6 ust. 1 lit a RODO. Przysługuje Pani/Panu prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia po upływie wskazanych okresów, ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzana w szczególnych sytuacjach, a także wycofania zgody w każdym czasie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania zrealizowanego przed jej wycofaniem.
 

Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych oraz przysługujących Państwu praw znajduje się w polityce prywatności Renault Truck w dole strony oraz Grupy Volvo pod adresem: https://www.volvogroup.com/en/tools/privacy/privacy-pl.html.

Set canonical URL
Off