Share

Testymoniale

Transports Houtch: nasze ciężarówki zasilane są gazem ziemnym

Zielona energia

3min
Renault Trucks D CNG Houtch

Pracując wraz z bratem Huguesem, Alain Houtch jest Dyrektorem Generalnym firmy Transport Houtch, założonej w 1965 roku. Obecnie 21 z 200 ciężarówek użytkowanych przez to rodzinne przedsiębiorstwo to ciężarówki "zielone". Dokładniej, są to modele Renault Trucks D-Wide zasilane sprężonym gazem ziemnym i biogazem. Oto historia opowiedziana przez Alaina.

"Pamiętam wszystkie emocje z lata 2015 roku w naszej bazie we Fresnoy le Grand w departamencie Aisne we Francji. Nasza firma już od kilku lat zaangażowana była w naszą własną transformację energetyczną i podpisaliśmy już kartę CO2 dla branży transportowej. Wraz z moim bratem Huguesem, który wraz ze mną prowadzi naszą rodzinną firmę zatrudniającą 400 pracowników, podjąłem decyzję o przyjęciu ekologicznie odpowiedzialnego podejścia do czystej i zrównoważonej mobilności. Obraliśmy kierunek zrównoważonego rozwoju naszej floty!

Z czysto praktycznego punktu widzenia szukaliśmy alternatywy dla oleju napędowego dla naszej floty 200 pojazdów, z których 50 ma ładowność od 3,5 do 19 ton. Ostatecznie zdecydowaliśmy się na gaz ziemny! Postanowiliśmy więc zainwestować w nowe pojazdy wykorzystujące tę przyjazną dla środowiska alternatywną formę energii, a także zbudować własną stację szybkiego tankowania czynną 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, aby rozpowszechnić informacje na ten temat. Jest ona otwarta przez cały dzień i służy innym firmom transportowym w regionie, jak również prywatnym kierowcom.

Gaz ziemny: zapewnia samochodom ciężarowym zasięg do 800 km

Pojawiło się więc kolejne pytanie: Jakie zielone ciężarówki wybrać? Kiedy nasz ojciec zakładał firmę w 1965 roku, miał jeden pojazd i trzech klientów. Zawsze był wierny marce Renault i do dziś większość naszych ciężarówek ma na osłonie chłodnicy logo z diamentem. Naturalnym więc było dla nas zwrócenie się do Renault Trucks z prośbą o dostarczenie nam pojazdów zasilanych sprężonym gazem ziemnym (CNG).

21 pojazdów Renault Trucks D Wide 320 KM, które zakupiliśmy, zostało zaprojektowanych specjalnie dla naszej firmy i jej potrzeb, czyli tras o długości od 400 do 600 km. W wersji standardowej samochody te posiadają dwa kosze po cztery butle z gazem każdy. Dla nas, firma Renault Trucks dodała dwa dodatkowe, aby zwiększyć maksymalny zasięg z 400 do 800 km. Testowaliśmy to rozwiązanie przez trzy tygodnie z prototypem pojazdu, tankując paliwo na naszej własnej stacji CNG. Test wypadł pomyślnie i od tego czasu nie mieliśmy żadnych problemów. Renault Trucks dba o obsługę techniczną i jesteśmy całkowicie zadowoleni z ich pracy, ale docelowo sami będziemy dbać o obsługę techniczną w naszym własnym warsztacie, aby być całkowicie niezależnym.

Emisja CO2 niższa o 70%

Kolejną zaletą CNG jest to, że w przeciwieństwie do gazu płynnego, podczas tankowania nie trzeba nosić środków ochrony osobistej (PPE). Jest to równie łatwe jak w przypadku oleju napędowego i zajmuje nie więcej niż piętnaście minut... co nasi kierowcy naprawdę doceniają! Jeśli chodzi o aspekty mechaniczne, poza atrakcyjnością nowych pojazdów ciężarowych, nasi kierowcy szczególnie cenią sobie niski poziom hałasu i bardziej elastyczną skrzynię biegów Renault Trucks D Wide. Nie można też nie wspomnieć o pozytywnym wizerunku gazu ziemnego: nasi pracownicy są bardzo dumni z "czystej jazdy" i "zielonych" ciężarówek, a klienci regularnie nam gratulują.

 

Podsumowując, rozwiązanie to jest korzystne dla każdego obszaru działalności firmy, zarówno pod względem wizerunku, jak i naszej działalności. oceny CSR. Korzyści dla środowiska są ogromne, ponieważ samochody ciężarowe napędzane CNG emitują o 15% mniej CO2 niż odpowiedniki napędzane olejem napędowym, a nawet o 70% mniej, jeśli korzystają z biogazu powstałego w procesie metanizacji odpadów rolniczych, na którym jeżdżą nasze samochody. Pojazdy nie emitują praktycznie żadnych cząstek stałych, co kwalifikuje je do programu Crit'Air i nieograniczonego dostępu do centrum Paryża lub Lille w czasie szczytu zanieczyszczenia. A wszystko to bez zapachu i dymu spalin!

 

Jeśli chodzi o koszty eksploatacji, ta forma energii jest zdecydowanie korzystna w dłuższej perspektywie, zwłaszcza dzięki niskim kosztom biogazu, zachętom rządowym i wsparciu władz lokalnych. Podsumowując, jestem bardzo zadowolony z wyboru, jakiego dokonaliśmy w oczekiwaniu na zwiększenie zasięgu ciężarówek elektrycznych, abyśmy mogli przetestować również rozwiązanie e-mobilności. Cokolwiek się jednak stanie, Transports Houtch zawsze wybierze najbardziej przyjazną dla środowiska drogę rozwoju, z czego jesteśmy bardzo dumni.

Profil

Alain Houtch (56) jest dyrektorem generalnym Transports Houtch, firmy założonej przez jego ojca w 1965 roku, która obecnie generuje 59 milionów euro rocznego przychodu i zatrudnia 400 osób w sześciu sektorach biznesowych. Ze swojej siedziby we Fresnoy-le-Grand w regionie Hauts-de-France, oferuje transport, logistykę, dystrybucję, pakowanie i dostawy butli gazowych.