COVID-19/ Renault Trucks pragnie zapewnić Państwa o swoim zaangażowaniu, aby umożliwić eksploatację Państwa pojazdów przy zachowaniu niezbędnych środków ostrożności. Wszystkie serwisy Renault Trucks pracują, ale niektóre ograniczyły godziny pracy. Jednocześnie wszystkie serwisy świadczą usługi w ramach serwisy RT 24/7. Dostawy części zamiennych są prowadzone w sposób ciągły. Natomiast nastąpić może nieznaczne opóźnienia w dostawach z uwagi na korki na granicy. Dotyczy to dostaw z magazynu w Lyonie. Z magazynu we Wrocławiu na razie nie ma żadnych opóźnień Zapraszamy do kontaktu z naszymi przedstawicielami w każdej sprawie. Zespół Renault Trucks jest cały czas do Państwa dyspozycji

Aktualności


07.11.2011

Finał Konkursu Optifuel 2011

TRZECIA EDYCJA KONKURSU OPTIFUEL

Renault Trucks pomaga użytkownikom swoich ciężarówek oszczędzać pieniądze za pomocą nowoczesnych programów szkoleniowych: Optifuel Training i Programme. Aby zachęcić firmy i kierowców do udziału w szkoleniach i podnoszenia kwalifikacji od trzech lat programowi towarzyszy konkurs ekonomicznej i efektywnej jazdy pod nazwą - jakżeby inaczej! – Konkurs Optifuel.

Ludzie odpowiedzialni za program szkoleń Optifuel w Renault Trucks Polska twierdzą, że zainwestowane w dokształcanie kierowców pieniądze zwracają się już po dwóch miesiącach, a w kolejnych uzyskiwane oszczędności w znaczący sposób zwiększają zyski przedsiębiorców. I trudno się z nimi nie zgodzić patrząc na to, jak zmienia się sposób pracy szoferów przetrenowanych przez instruktorów Optifuel Training. Ze szkoleń skorzystało ich już kilkuset i dziś można powiedzieć, że to nie marketingowa paplanina, ale konkretne efekty. Każdy litr „urwany” ze średniego zużycia paliwa jest cenny, bo przelicza się go na pieniądze, które zostają w kieszeni przewoźnika. A jeśli do tego przemnożymy ten nadzwyczajny zysk przez liczbę eksploatowanych pojazdów, widać że jest o co walczyć. A w łańcuszku możliwych oszczędności paliwa najwięcej do powiedzenia i zrobienia mają kierowcy. W konkursie wzięło już udział 400 kierowców. W tegorocznym wystartowało 90 osób z całego kraju. Najpierw rywalizowali o miano najlepszych w swoich regionach. Eliminacje przy wsparciu Renault Trucks Polska organizowało siedmiu dealerów. Ich zwycięzcy (po 3, 4 z każdego regionu, łącznie 29) spotkali się 14 października na wielkim finale, który został rozegrany na płycie dawnego lotniska wojskowego w Nowym Mieście nad Pilicą.

Konkurs jazdy ekonomicznej prowadzony był z wykorzystaniem dwóch obciążonych 22 tonami ładunku zestawów składających się z ciągników Renault Magnum 480.19T i Renault Premium Route Truck Racing 460.19T.

Na pasie startowym i na drogach technicznych lotniska ustawione zostało miasteczko ruchu drogowego o wysokim stopniu trudności – jak finał, to finał! Pętla o długości 6,2 km zawierała kilka prostych odcinków, ale kończyły się one kombinacjami trudnych zakrętów, slalomem, rondem lub nawrotem, który trzeba było wykonać w opuszczonym hangarze. Poza umiejętnością ekonomicznej jazdy, należało przejazd wykonać w możliwie najkrótszym czasie, bo kierowca efektywny to taki, który potrafi połączyć ogień i wodę, czyli niskie zużycie paliwa i krótki czas pokonania trasy. Jedną z finałowych konkurencji był także test ze znajomości przepisów dotyczących czasu pracy kierowców. Dla urozmaicenia rywalizacji można było też pokazać, jak pokonuje się slalom za sterami wojskowego transportera SKOT. - Poziom rywalizacji z roku na rok jest coraz wyższy, a różnice między najlepszymi kierowcami coraz mniejsze. Wciąż jednak ich wyniki sporo odstają od tych jakie na tych samych trasach uzyskują instruktorzy Optifuel Training – mówi Łukasz Kurcbard, odpowiedzialny w Renault Trucks Polska za program Optifuel. - Zwycięzca konkursu zdobywa oprócz nagród dla siebie także nagrodę dla firmy, w której pracuje  - szkolenie Optifuel Programme oraz oprogramowanie Infomax ułatwiające zarządzanie flotą pojazdów. Jest więc o co walczyć. Wielu właścicieli firm, których kierowcy uczestniczą w rywalizacji przekonuje się do sensowności przeprowadzenia szkoleń w swoich flotach. Zauważyliśmy też, że bardzo wzrósł poziom wiedzy o czasie pracy kierowców.

Po zaciętej walce pierwsze miejsce i tytuł Mistrza Ekonomicznej Jazdy Renault Trucks zdobył Michał Walentynowicz z podolsztyńskiej firmy  „Arwa”, drugie Witold Koronowski z tyskiego „Epo–Transu”, a trzecie Piotr Stachowiak ze swarzędzkiej firmy „Querk”. Zwycięzcy otrzymali podczas wieczornej gali w centrum kongresowym  Ossa atrakcyjne nagrody ufundowane przez Renault Trucks Polska oraz firm partnerów konkursu, firm: Michelin  Polska, Total Polska, Renault Trucks Financial Services oraz producenta naczep, przyczep i zabudów Zasław. Sponsorzy nagrodzili też przewoźnika zatrudniającego najlepszego kierowcę - Arwa oprócz wspomnianych szkoleń i Infomaxa otrzymała komplet opon SaverGreen na ciągnik od Michelina i beczkę oleju od Totala.