OPINIE KLIENTÓW


 

19.11.2019

Renault Trucks T - Szkocja - EM&T Rapson

Komfortowe, ekonomiczne i niezawodne. Doskonałe właściwości jezdne Renault Trucks T na drogach utwardzonych są powszechnie znane. Ale pojazd ten równie dobrze sprawuje się „w terenie” – na wyboistych drogach pośród wzgórz szkockiego Highlands.

  • EM&T RAPSON

    ROK ZAŁOŻENIA: 1901.

    SIEDZIBA: Szkocja, Wielka Brytania.

    ZAKRES DZIAŁALNOŚCI: transport, pomoc drogowa i naprawy – specjalizacja: przemysł drzewny.

    8: liczba pracowników.

    5: liczba pojazdów.

    500.000:ndystans pokonywany w ciągu roku.

Highlands jest położony na północy Szkocji. Od zachodu graniczy z Atlantykiem, od wschodu – z Morzem Północnym. Swoją nazwę zawdzięcza ukształtowaniu terenu – jest regionem górzystym. Ze względu na stosunkowo niedużą odległość od koła podbiegunowego północnego, zimy w Highlands bywają wyjątkowo surowe, z częstymi opadami śniegu i zaczynają się już pod koniec września.
W Helmsdale, wsi zlokalizowanej na wschodnim wybrzeżu w hrabstwie Sutherland, ma swoją siedzibę firma transportowa EM&T Rapson. Rok temu Tommy Rapson razem ze wspólnikami kupił Renault Trucks T 520 o dopuszczalnej masie całkowitej 44 t: – Potrzebowaliśmy solidnego, mocnego pojazdu ciężarowego, zdolnego do jazdy po każdej nawierzchni i w trudnych warunkach atmosferycznych. W Highlands tempo jazdy dyktuje geografia – wzgórza poprzecinane licznymi jeziorami. Można zapomnieć o prostych, szerokich drogach.
Trzeba przywyknąć do małych prędkości, objazdów i dróg jednopasmowych z mijankami: wydzielonymi odcinkami jezdni, na których dwa pojazdy mogą się wyminąć

WYTRZYMAŁY I EKONOMICZNY POJAZD CIĘŻAROWY
EM&T Rapson wyspecjalizowała się w usługach pomocy drogowej i naprawach dla branży drzewnej. – Działalność rozpoczęliśmy kilka lat temu, od pięciu pojazdów, którymi dostarczaliśmy drewno do kilku różnych odbiorców w regionie – wyjaśnia Tommy Rapson. – Mamy zróżnicowaną flotę pojazdów, co pozwala nam sprostać różnorodnym wymaganiom i warunkom, odnoszącym się do transportu drewna.
Niektóre z nich są dostosowane do jazdy po wąskich drogach, po których nie mogą poruszać się pojazdy gąsienicowe.
Rok temu, poszukując nowego pojazdu do transportu drewna dłużycowego, Tommy Rapson zainteresował się gamą T Renault Trucks. – Do Renault Trucks T przekonała nas dobra renoma tego modelu i marki, a także obecność jej dealera w Inverness, który był w stanie zapewnić rzetelną obsługę serwisową. Pomimo trudnych warunków eksploatacji, Tommy Rapson w pełni potwierdza opinię o niskim zużyciu paliwa w tym pojeździe: – Jest niezwykle ekonomiczny.
Pewnego dnia jeździłem tą samą trasą, co inny pojazd i po sześciu kursach okazało się, że zużyłem o 50 litrów mniej oleju napędowego.

ZERO PROBLEMÓW

Scott Middleton ma 35 lat i jeździ Renault Trucks T. Ten pojazd jest jego drugim domem.

– Co roku przejeżdżam od 100 000 do 120 000 kilometrów, z czego 30% do 40% poza drogami utwardzonym.

Scott rozpoczyna pracę o 6. rano. Jedzie do lasu, gdzie za pomocą żurawia ładuje na naczepę 25 t drewna dłużycowego.

– Stamtąd jadę do miejscowego tartaku lub zakładu rozdrabniającego drewno, które następnie służy jako paliwo w elektrowni. Dostarczam drewno również do fabryk i portów. Następnie wracam do lasu po kolejny ładunek. Każdego dnia wykonuje dwa lub trzy takie kursy.

Scott nie waha się wypowiadać o swoim nowym pojeździe z najwyższym uznaniem: – Jest naprawdę wyjątkowy. W nim mogę jechać dalej i dłużej, zużywając przy tym mniej paliwa, niż w poprzednim. Nigdy się nie rozczarowałem

– ani na drodze, ani w terenie. Także na długich, stromych podjazdach czy grząskim gruncie, i to bez względu na pogodę. Na niektórych, szczególnie niebezpiecznych drogach muszę do maksimum wykorzystywać jego możliwości.

Nawet w tak surowych warunkach Renault Trucks T nie zawodzi. – Wykonujemy tylko rutynowe comiesięczne przeglądy i tyle – dodaje Tommy Rapson. Innym istotnym atutem Renault Trucks T jest komfort w kabinie.

– Zależy nam, by kierowcy byli zadowoleni ze swoich pojazdów, ponieważ nie jest łatwo znaleźć odpowiednich ludzi to tej pracy.
Komfort kabiny jest doskonałym czynnikiem przyciągającym zmotywowanych kierowców, co z kolei przekłada się na zadowolenie klienta. Dzięki niskiemu zużyciu paliwa i absolutnej bezawaryjności, Renault Trucks T okazało się pojazdem opłacalnym.

OPINIA KIEROWCY

Scott Middleton, kierowca Renault Trucks T.

„Przez cztery dni w tygodniu nocuję w kabinie Renault Trucks T i zawsze jestem wyspany, bez względu na porę roku. Również fotele są bardzo wygodne, są wentylowane latem i podgrzewane zimą. Dwa stopnie wejściowe pozwalają łatwo wchodzić i wychodzić z kabiny, a uchwyty znajdują się na właściwych miejscach. Podobnie łatwy dostęp mam do podestu za kabiną, skąd obsługuję żuraw. Renault Trucks T to doskonałe narzędzie pracy, mocne i wytrzymałe. Niezawodny i bezpieczny pojazd, którym z pełnym przekonaniem można jeździć po niebezpiecznych drogach w każdych warunkach atmosferycznych (śnieg i oblodzenie). Gdy jadę z włączonym tempomatem, a pojazd poprzedzający zwalnia, jestem ostrzegany o niebezpieczeństwie, a moja prędkość jest dostosowywana automatycznie.
Nie zamieniłbym tego samochodu na żaden inny.