COVID-19/ Renault Trucks pragnie zapewnić Państwa o swoim zaangażowaniu, aby umożliwić eksploatację Państwa pojazdów przy zachowaniu niezbędnych środków ostrożności. Wszystkie serwisy Renault Trucks pracują, ale niektóre ograniczyły godziny pracy. Jednocześnie wszystkie serwisy świadczą usługi w ramach serwisy RT 24/7. Dostawy części zamiennych są prowadzone w sposób ciągły. Natomiast nastąpić może nieznaczne opóźnienia w dostawach z uwagi na korki na granicy. Dotyczy to dostaw z magazynu w Lyonie. Z magazynu we Wrocławiu na razie nie ma żadnych opóźnień Zapraszamy do kontaktu z naszymi przedstawicielami w każdej sprawie. Zespół Renault Trucks jest cały czas do Państwa dyspozycji

Informacje prasowe
rss


14.02.2017

SYBERYJSKI K TEST

Niezawodność Gamy K potwierdzona

Czy „europejski” samochód poradzi sobie w ciężkich syberyjskich warunkach? Czy „zimnik” – droga zimowa to właściwe miejsce dla Renault Trucks K?

Takie same pytania stawiał sobie Rafał Waliew dyrektor rosyjskiej firmy „Magistral” obsługującej naftowe pola Syberii. Firma działająca od 5 lat zajmuje się transportem wyposażenia niezbędnego przy poszukiwaniu ropy na dalekiej Syberii. Transporty wykonywane są w ekstremalnie niesprzyjających warunkach atmosferycznych, przy temperaturze, która w skrajnych wypadkach sięga do -60oC. Wiele do życzenia pozostawią także lokalne drogi, choć trudno je czasami nazwać drogami. Dostępne tylko porą zimową zamarznięte błota, rzeki, jeziora zamieniają się w jedyne w swoim rodzaju zimowe autostrady. Sytuację pogarsza jeszcze fakt, że nie ma zorganizowanej wzdłuż dróg infrastruktury, a brak sygnału telefonii komórkowej oznacza, że kierowcy muszą liczyć tylko na siebie i na niezawodność swoich pojazdów.

Nie dziwi, więc fakt, że zanim podjęto decyzję o zakupuje nowych pojazdów poddano je najsurowszemu z możliwych testowi, codziennej pracy w syberyjskich warunkach. Dwa ciągniki siodłowe Renault Trucks K480, 6x6 ruszyły z transportem rur z Boguchany do Baykit w Rejonie Ewenkijskim. Pracę kierowców udokumentowali dziennikarze.

W tak ekstremalnych warunkach rzeczy tak zwykłe jak np. temperatura w kabinie urastają do niezwykle ważnej rangi. Podobnie jak wydajny układ napędowy, który ogranicza konieczność użycia łańcuchów, czy duży prześwit zmniejszający ryzyko uszkodzenia zbiorników paliwa.

Zobacz jak wygląda Syberia zimą, zobacz jak radzą tam sobie ciężarówki.

Film dostępny na kanale You Tube Renault Trucks Polska oraz na naszym fanpage'u na Facebooku.